Friday, October 1, 2010

Last Day as a Trainee Teacher

It's been so long I have not updated my blog..Sorry readers out there. Entahla sama ada busy or malas. Actually dah buat draft untuk cerita yang nak di post tapi tak sempat lak nak edit. By the way, today nak cerita pasal hari terakhir bergelar seorang guru. My last day as a trainee teacher was quite _______(what to say,,fun?sad?smooth?). Pejam celik pejam celik dah 24hb9. Alhamdulillah dah settle practicum. Sekejap sangat rasa masa berlalu. Students pun kata macam tu. “Sekejap je teacher”. Padahal dah 3 bulan okeh~ I’m so glad that I’ve done my job very well (hopefully). Semoga saya telah melakukan sesuatu yang terbaik dan tak meninggalkan kesan yang negative terhadap semua pihak di SMKTM ni. Semua perkara yang saya lakukan adalah ikhlas dan harap-harap mereka pun menerima apa yang telah saya lakukan dengan ikhlas. Sangat banyak input yang saya dapat sepanjang menjadi guru pelatih di sini dan yang paling tak dapat dilupakan adalah saat bersama pelajar-pelajar saya. Gonna miss you guys xoxo..

Form4 Omega

With some of the Form1 Arif students
(Tak sempat nak ambil gambar beramai-ramai 
sebab only have 1 period. Plus, they made a 
suprised party for me. Tq semua..)

Dalam kegembiraan yang terpancar, terdapat juga kebimbangan dan kegelisahan di hati ini. Rancangan untuk ke Macau, Shenzhen dan Hong Kong mungkin terpaksa dibatalkan kerana post practicum akan diadakan pada tarikh yang sama saya nak ke sana. Oleh itu, saya dengan segala usaha yang ada cuba berbincang  dengan lecturer supaya consider dengan masalah tersebut. Mesti sangat terkilan kalau tak dapat pergi sebab akan kerugian yang tak sikit. Siap buat biskut raya bagi lagi haha..~At last lecturer cakap okay. Dia bagi  assignment suruh buat di rumah and submit before post prac sebenar. HONGKONG I'm coming!!! =) 

No comments: