Sunday, April 11, 2010

Kenapa nak kerja kalau dah tau penat??

So tired sehinggakan tak boleh bernafas *okay perumpamaan yang sangat melampau untuk kepenatan itu*. Baru je balik dari kerja walaupun setiap hari buat perkara yang sama tapi masih tetap  merungut. Ikhlas ke tak kerja ni? Hmm...Costumer boleh tahan juga ramai tapi pekerja pun ramai so takdela kelam kabut sangat restoran harini.Mungkin disebabkan cuaca yang sangat panas, saya rasakan harini kurang bermaya. Mungkin juga sebab esok ada class bermakna hujung minggu dah habis?waaaa!!! Tapi...ha minggu ni minggu terakhir untuk semester ini yeayyyy!!!Tinggal 3hari saja lagi then kita ENJOY!! Ada beberapa lagi assignment yang perlu disiapkan jadi tak boleh membuang masa. Gunakan masa yang ada sepenuhnya chaiyok2!!

Kenapa nak kerja?-:
1. Nak duit poket lebih (ko ingat cukup ke dengan PTPTN/Biasiswa/Pinjaman yang dapat?)
2. Memanfaatkan masa yang ada sebaik mungkin (kalau tak kerja, mesti keluar lepak dengan kawan -kawan maklumla kelas seminggu 3 hari je takkan nak duduk umah boring kot..)
3. Tambah pengalaman (kerja ni dapat memberi kita pengalaman tentang susahnya mak ayah kita cari duit jadi takdela kita gunakan duit tersebut untuk perkara yang tak berfaedah. Kita juga akan lebih menghargai duit dan pasti akan rasa puas hati membeli sesuatu dengan duit hasil titik peluh sendiri)
4. Tambah kawan (kerja juga akan membuat kita ramai kawan. Tak rugi kalau kita ramai kawan janji jangan salah pilih kawan)

Kenapa taknak kerja?
1. Penat (semua kerja pun penat)
2. Takde masalah kewangan (boleh je minta dengan mak ayah, dorang banyak duit)
3. Kelas pack (tentu sekali bukan budak counseling kelas saya :D)
4. Malas (masa free pergila jalan-jalan takpun duk umah je)

No comments: