Sunday, February 21, 2010

Happy Holiday!!

Akhirnya saya membuat keputusan untuk ke Seremban sebelum ke Sungai Buloh (rumah sepupu). Hari pertama saya di Seremban, bf call cakap nak datang Melaka. Disebabkan waktu dah lewat malam, saya pun blur-blur la, tau dengan taktau. Keesokannya, dia call lagi. Saya tanya, “Yang semalam u call I cakap apa?” Nasibla si penyabar ni tak kecik hati dengan saya. Dia pun bagitau sekali lagi yang dia nak datang Melaka malam nanti kalau kerja dah siap. Hah? Betul ke? Kenapa u tak cakap awal-awal? (kahkahkah kan dia dah cakap semalam tapi ko tu yang tidur). No, I mean kenapa tak cakap sebelum saya datang Seremban? Saya pun suruhla si buah hati beli tiket ke Seremban so nanti boleh balik Melaka sama-sama. Dia sampai pukul 5a.m. Kesian sayang kena tunggu I lama. Pukul 8a.m. baru I gerak ke Terminal2 (name of terminal bus) sebab sepupu nak pergi kerja so keluar sekali. Bf saya sesat kerana percaya sangat kat GPS dia. Bus yang dinaiki stop di terminal1 and he had to take a cab or wait for a shuttle bus to terminal2. Since I said it was nearby so he wanted to go by himself. Memang sangat dekat if you know the place but to those yang baru pertama kali, tau ke?? Sayang memang degil+tabah. I love you. Thanks sebab tunggu I berjam-jam lamanya.

Kami menaiki bus 8.30a.m dan tiba pada pukul 10am. Kemudian kami bersiap-sedia untuk menikmati percutian sehari bersama yeayyy!! Malacca here I bring my boyfriend!! Saya bercadang membawa dia ke Taman Mini Malaysia (Dilah, ko dah lama teringin nak pergi kan tapi Hong yang sampai dulu hehehe sorry friend). Here is the cherishing of our day.

  
  
Inside one of the the houses
 

Then, we went to zoo. Bf tengah sakit kaki sebab tidur dalam bus selama hampir 9 jam. Memandangkan saya takda transport (bf tak kaya untuk bagi saya sebuah kereta) so kami terpaksala naik bus or taxi untuk bergerak. Untuk ke tempat yang jaraknya lebih kurang 200-500m, kami akan berjalan kaki sahaja. Kesian you sayang datang Melaka jauh-jauh penat lagi, I bawa naik bus je. 

 

 Buaya darat Tembaga

Balik rumah mandi, rehat-rehat sekejap solat+makan, kami keluar tengok movie.  Since Rabu is girls’ day, taktaula betul ke tak kawan yang cakap, tengok mpvie sangat murah. Half price okies. Kami memilih Percy Jackson dengan harga rm6 each. Tiket bergantung kepada jenis tayangan. Kalau tayangan tu baru keluar so harga kekal asal iaitu rm10 each. Percy Jackson marvelous, so sesiapa yang belum tengok pergila tengok. Tak membazir duit anda dari tengok Lu Fikirla Sendiri (eh aku belum tengokla memandai je nak komen). Setibanya di Dataran Pahlawan (GSC), mak aiiii ramai giler orang! Kenapa ramai orang ni? Cuti belum habis ke? First time, saya beratur panjang untuk membeli tiket. Memang tak sempatla camni kalau nak tengok Percy Jackson. Kami pun mula la nak book online or buat reservation namun gagal sebab masa dah terlalu suntuk. So kami pun beratur jugala nak buat camna? Berdoa saja. Turn kami yes! Pergi juga tanya Percy Jackson ada lagi tak, kaunter girl cakap ADA tapi seat depan. Yes! (sekali lagi) Tak kisahla depan pun.

Summary sikit pasal citer Percy Jackson:
Citer ni pasal kelebihan anak yang lahir hasil dari hubungan manusia dan dewa (kononnya la). So Percy Jackson ni (a guy) adalah anak hasil dewa lautan. Dia ni akan jadi kuat kalau kena air sebab tu dia suka sangat duduk dalam air. Boleh stay sampai 7 minit dalam air fuyooo! Dia ni dituduh pencuri panah kilat yang boleh memecah-belahkan dewa-dewa dan memusnahkan dunia. Movie ni ada tunjuk kehidupan di neraka dan tempat dewa-dewa berkumpul. Saksikanlah sendiri ye kisah selanjutnya. Kalau citer sumer korang mesti taknak tengok lagi.

Sum up:
Happy sangat menerima kunjungan kekasih hati (saya tak sambut valentine okies). Seronok giler dapat bawa dia ke tempat-tempat yang pernah saya ceritakan. Sekurang-kurangnya lepas ni bila bercerita, dia dapat imagine tempat tersebut. Bf sangat cool and understanding. Dia sangat-sangat mengambil berat tentang keperluan dan kehidupan saya (Mak abah stil no 1). Terima kasih sayang.


No comments: