Wednesday, December 30, 2009

Back as Pizza girl

Dah seminggu saya kembali bekerja di Pizza Hut. Tak banyak sangat perubahan kecuali tambahan satu dua menu dan pekerja baru yang ramai. Kebanyakannya lepasan SPM dan ada juga 2 3 orang pelajar UiTM di tempat saya belajar. Semuanya ok kecuali apabila pelanggan terlalu ramai, kami akan sedikit tegang dan sibuk mengambil serta menghantar pesanan. Bab ni saya memang tak berapa berkenan sebab rasa macam nak quit kerja serta merta. Walau apapun, bekerja di pizza memang best dan berbaloi. Gaji not that bad even takla mahal sangat tapi kalau time cuti tertentu, gaji akan dibayar dua atau tiga kali ganda. Maklumla, berdasarkan pengalaman kerja yang pernah saya lalui, ada sesetengan company tidak memberi double or triple pay. Gaji pula sentiasa tepat pada masa dan dipotong EPF. Tahun depan pizza hut akan menambah lagi beberapa menu baru dan pakaian kami juga akan bertukar warna hahaha. Banyak perubahan yang akan berlaku dan saya akan sentiasa bergembira dengan semua perubahan tersebut. Kepada semua penggemar PIZZA HUT ataupun yang ingin mencuba pizza hut, silalah datang ke restoran pizza yang berdekatan anda untuk menikmati hidangan baru kami.

No comments: