Saturday, December 5, 2009

3 cerita dalam satu rumusan

Cerita pertama:

Hari ini merupakan hari kedua saya menghantar abang ke hospital untuk cuci luka pembedahannya sebelum dijahit pada minggu hadapan. Hari ini saya dapat melihat sendiri kesan pembedahan tersebut dan sempat juga saya dan abang mengambil gambar perutnya yang luka. Namun, gambar tersebut merupakan koleksi peribadi ok tidak akan ditunjukan di sini maaf. Kesian bangcik setiap kali dia balik mengadu sakit dan gatal-gatal di tempat luka tersebut. Bangcik saya ni perangai dia tak suka menyuarakan hasrat dia. Kalau dia tak suka tak pernah nak cakap depan-depan. Diam je. Semoga dia cepat sembuh dan kembali bekerja semula hehehe.

Cerita kedua:

Tadi abah bagitau yang sepupu saya tak jadi kahwin. Hah? Abah tipula.. Abah pun cakap betul la, abah tak main-main. La ini dah kali kedua sepupu saya tu tak jadi kahwin. Maksudnya dah dua kali pertunangan dia putus di tengah jalan. Malah majlis perkahwinan pun dah nak dekat. Nak buat macam inilah yang dinamakan takda jodoh. Kalau dah kahwin kemudian baru ada masalah kan ke susah. Semoga dia akan bertemu jodoh yang tepat suatu hari nanti.

Cerita ketiga:

Hari ini sekolah zaherah, adik bongsu saya ada penyampaian hadiah untuk kelas fardu ain. Dia mendapat tempat pertama bagi kelas darjah empat. Wah tahniah! Adikku yang pemalas tu bijak juga rupanya. Siap dapat tempat pertama lagi walaupun malas belajar dan pergi sekolah. Kalau rajin mesti lagi bijak. Semoga zaherah selalu success dan Berjaya dalam pelajaran. Begitu juga kepada adik lelaki yang bakal menduduki SPM pada hari rabu nanti. Dia yang semakin rajin semenjak dua menjak ni tadi memberitahu saya yang dia nak buat ‘masscom’ nak jadi wartawan penyiaran la kot huhuhu. Saya cakap boleh dengan syarat dapat mengawal diri dan jangan terjebak dengan gejala yang tidak sihat. Hah sebelum terlupa, kepada adik perempuan Zakiah yang beraa di Bali semoga cepat sembuh dari penyakit demam campak. Kesian dia sorang-sorang tengah sakit tanpa jagaan keluarga. Semoga tabah ye adikku!

Written on 16/12

No comments: