Saturday, December 5, 2009

2012 (19 November)

Kelmarin (dalam bahasa KL petang semalam ler), saya bersama jiran sebelah rumah pergi menyaksikan movie yang berjudul 2012 (dalam penuh dia tak taula). Bertempat di Big Cinemas Alor Star Mall dengan harta tiket yang mahal rm10 pada setiap hari dan setiap waktu yang ditayangkan walaupun pada hari Rabu (yang lebih dikenali dengan hari Girls Day-tak taula benar ke tak), pergila kami bertiga termasuk kawan jiran sebelah rumah tu tengok citer tu. Terlambat la sikit sebab nak juga beli popcorn ni, bukan nak beli awal-awal. Citer tu gua bagitau lu SUPERB arr!!! Pergila tengok bagi yang belum tengok. Jalan ceritanya sangat menarik, sound sangat gempak dan animasi sangat mengagumkan. Penceritaan dia lebih kurang macam kejadian yang berlaku ketika di zaman Nabi Noh. Di mana Allah telah memerintah baginda supaya membina satu bahtera yang besar dan menyuruh umatnya berlindung di dalam bahtera tersebut kerana akan berlakunya malapetaka yang akan memusnahkan seluruh dunia. Maka naiklah orang ramai yang mempercayai Nabi Noh termasuk binatang segala. Namun begitu, masih ada yang enggan mempercayai Nabi Noh dan mereka menyatakan beliau orang gila kerana dunia sangat aman ketika itu. Dengan izin Allah, setelah bahtera itu siap dan orang ramai telah masuk ke dalamnya, maka berlakulah malapetaka yang dijanjikan Allah termasuk. Semua kehidupan di muka bumi ini musnah dan tiada satu pun yang terselamat darinya. Oleh itu, kehidupan kita ketika ini, binatang-binatang yang ada ketika ini adalah disebabkan keturunan kita yang mengikut kata Nabi Noh. Bagi yang tidak menaiki bahtera tersebut, tiada lagi keturunannya dan telah pupus spesisnya.

Di situ kita dapat lihat bahawa, mereka juga mengkaji sejarah kita dan mereka percaya wujudnya perkara-perkara sebegitu namun kenapa mereka tidak percaya akan wujudnya Allah? Anda boleh mendapat jawapan tersebut di laman web youtube dan taip New Arrival dari intro sehinggalah episod akhir. Jika anda ingin menyaksikan versi Melayu taip dalam Bahasa Melayu untuk episod. Pembaca kesayangan sekalian juga boleh melihat kebesaran Allah di laman web tersebut.

p/s: Ini bukanlah blog tentang kelebihan agama kerana saya menulis berdasarkan apa yang terlintas di fikiran ketika ini. Sekian terima kasih.

Percayakah anda dengan rumors bahawa akan berlaku perlanggaran antara planet pada 2012/2014? Adakah itu menandakan hari kiamat sudah semakin dekat? Sudahkah anda bersedia untuk mati? Sudah cukupkah iman anda untuk bertemu Tuhan?

Orang alim sering berkata, beribadatlah kamu seolah-olah kamu akan mati pada esok hari nescaya kamu akan menjauhi kemaksiatan dan kemungkaran. Amin.

No comments: