Saturday, December 5, 2009

I’m leaving for a week (1 Dec 2009)

Hari ni merupakan hari pertama dalam bulan Disember. Sorry readers dah lama tak up date blog sebab internet kat rumah problem + saya sangat sibuk. Pagi ni selepas subuh saya terus nak update blog sebab bila dah lewat sikit saya sibuk dengan kerja-kerja rumah + sibuk menonton tv hikhikhik. Semalam saya keluar berkasih (eceh ayat gedik) di sekitar Alor Star dan Jitra sahaja kerana masa yang terhad. Saya menjemput si pencinta alam di Jitra dan kami terus ke Alor Star membayar bil elektrik yang tertunggak hampir 2 bulan (eh apa kaitan bil elektrik lak ni?kira side plan la ni). Kemudian kami pergi makan laksa yang telah lama kami rancang. Memandangkan tiket wayang telah kami beli jadi masa untuk akan adalah terhad takut terlewat pula. Kami memilih ‘senario the beach boys’ memandang pilihan yang ada hanya cerita ‘Jalang’ dan cerita tersebut. Cerita dia tak berapa minat saya sebab jalan cerita agak bosan namun bagi saya Nik Sayyidah Berjaya membawa watak yang lucu kerana pelat Kelantan+Siam yang digunakannya. Selepas selesai menonton movie, kami menunaikan impian makan aiskrim Magnum hahaha kelakar saya rasa. Dah berkurun janji untuk makan magnum sehingga saya sanggup tak beli dulu semata-mata nak makan bersama. Aiskrim Magnum Almond saya manis rasanya jadi aiskrim tersebut bukan pilihan saya pada masa hadapan. Selepas itu, saya menghantar si pencinta alam ke Bandar Darulaman sebuah taman rekreasi yang cantik kerana dia meletakkan kenderaannya di sana dan kami meluangkan masa sedikit di situ. Kami menaiki boat yang perlu dikayuh sendiri selama mana yang kami inginkan. Memandangkan tasiknya sangat luas kami menghabiskan masa lebih kurang setengah jam berkayuh di tasik tersebut. Seronok dapat meluangkan masa bersama dan saya berharap aka nada lebih banyak masa lagi untuk kami bersama. Malam itu, Izati bersama keluarganya datang ke rumah saya untuk berhari raya. Memandangkan kami tidak membuat sebarang kuih muih, kami hanya menjamu tetamu ala kadar dan yang semampu boleh. Dah lama Izati call saya kerana nak datang rumah namun memandangkan saya sering tiada di rumah (ada kat kampung kerana kenduri tahlil selama seminggu) jadi kedatangan tersebut terpaksa ditangguhkan. Apa-apapun cuti semester kali ni memang bukan masa untuk saya berhibur. Nasib tak plan untuk pergi bercuti semester ini.

No comments: