Sunday, May 31, 2009

Keluar Seharian

Ke manakah anda habiskan masa cuti anda? Di dalam negarakah atau luar negara? Bagi saya banyak bezanya percutian di dalam negara dan di luar negara. Kalau plan nak ke luar negara tu better spend just a few days kalau tak mesti bosan giler! Duit pun banyak habis. Lainla kalau menetap di sana (one of my dreams). Ceh berangan la pulak..

Okay back to the topic. Hari ini, saya habiskan masa keluar bersama kawan ke Gunung Jerai. Rancangan pada mulanya nak mendaki je gunung jerai tu. Kononnya fit la kan HAHAHA. Sekali pergi tanya 12km mak aii jauh kot! Apa lagi rancangan menjadi kenangan. Tak faham? Meh sini nak terangkan. Sebab jauh sangat terpaksa berjalan (tipu ah kalau ada sesiapa yang mampu) so saya dan kawan pun naik terus ke puncak menaiki kereta. Jangan nak kutuk kata Nia malas. Saya dulu pernah memenangi acara merentas desa ok? Cuma bila dah tua sikit ni, (sedar diri la pula) semput kot jalan jauh-jauh. Jalan dia aduh makkk, bengkang bengkok! Pening kepala cek. Dah sampai puncak, jalan lak tutup. So kami pun turun ke bawah sikit kat tempat yang ada muzium perhutanan (Malang lagi sebab muzium pun tutup). Tengok pemandangan seketika sebelum membuat keputusan ke tempat lain.

Pergi mencari pejabat pos seketika untuk pos surat kepada pejabat PTPTN tercinta. Kemudian saya membuat keputusan untuk ke Muzium Arkeologi Lembah Bujang. Lepak kejap kat air terjun area situ then balik. Letih gak lagipun dah lewat so rancangan untuk menonton wayang terpaksa dibatalkan. Terus balik sebab takut abah marah tapi sampai je kat rumah boleh tak abah kata tak ingat langsung kat Nia? Ceh hampeh!

Borak-borak sekejap dengan abah, terus gi mandi dan makan coklat. (perlu ke mention?) Whatever.. Sambung lagi esok or bila-bila rajin la. Adios!

p/s; Pic? Ada tapi belum transfer ke pc. Later.


No comments: