Tuesday, June 15, 2010

Kasut terbaik untuk diri sendiri..


Have you heard a phrase that say, "Everybody should have one pair of shoes that can make him/her looks charming?" Saya dengar ayat ni lama dahulu, tak ingat quoted by whom tapi that girl said, “seseorang wanita (refer to women because women like these kinds of stuff ok?) mesti memiliki sepasang kasut yang apabila dipakai kelihatan seperti Cinderella kerana kasut juga lambang keyakinan seseorang pemakai”. Kalau tak jumpa macam mana? Eh carila sampai jumpa..adoii!!

Tetiba cakap pasal kasut? Dah jumpa ke kasut cinderella anda tu? Hahaha..Belum tapi saya penggemar kasut. Jadi banyak kasut yang saya dah beli. Semester lepas, saya dah buang satu plastik beg kasut yang dah lama dan ada yang dah rosak. Puas hati heh!

Yesterday, I bought another new pair of shoes for my practicum day. Our lecturers keep remind us to wear full covered shoes during the practicum so saya pun pergi la keliling satu mall cari kasut hitam bertutup yang skema tu. Memang tak minat sebenarnya beli kasut yang skema-skema ni tapi kena buat spare la juga kan dah peraturan kata macam tu. Cari punya cari at last jumpa juga satu kasut yang saya sedikit suka. 


Kasut ni sangat comfortable especially tak melecet kaki bila pakai. Kita selalu ada masalah melecet kaki kalau pakai kasut bertutup kan? Pernah tak anda dengar orang kata “Gigit dulu kasut tu sebelum pakai supaya kasut tu tak makan tuan”. Hoh very ridiculous! Kasut tu bernyawa ke nak makan tuan? Kurafat sangat percaya benda-benda karut tu semua. I admit la pernah juga buat dulu-dulu masa zaman jahiliah tapi sekarang dah bijak ok. Yang penting kasut from Alain Delon ni sangat selesa dan tak melecet. Tak lenguh juga even tumit 2”.

Memandangkan sekarang ni tengah sale, banyak kasut yang dah sold out. Tambah plak untuk orang yang berkaki comel macam saya ni (eceh). Saiz 4 or 5 tu memang cepatla habisnya. Jadi, jangan lepaskan peluang kalau jumpa kasut yang sesuai dengan anda ok. Beli la kasut yang anda rasa sesuai dengan anda dan mengikut kemampuan sendiri okeh. (Diri tak mampu pastu minta duit kat bf,,eeee tak malu@kata kat diri sendiri)

No comments: