Wednesday, September 2, 2009

Class cancel??

Hari ini agak free berbanding minggu-minggu yang sebelumnya di mana kami selalu risau kalau hari Isnin atau Rabu tiba. Ini disebabkan kelas yang agak padat dan berat. Namun begitu, hari kelas ni kelas multicultural counseling yang sepatutnya diadakan untuk test1 dibatalkan tiba-tiba. Kelas yang sebenarnya dari pukul 8.30a.m - 12.30p.m (rujuk kepada timetable saya). Tetapi disebabkan test1 counseling belum buat so kami decided untuk buat pada hari ini. Nak dijadikan cerita, ramai juga yang ta bersedia untuk mengambil test pada hari ini walaupun test sebenarnya telah ditunda ke hari ini. Kiranya dah banyak sangat masa untuk kami study kalau nak. REPEAT KALAU NAK STUDY (maksudnya taknak study ke ni?) Sendiri jawab. Ada dua pendapat pada hari di mana kawan sekelas saya memberitahu kelas dibatalkan so dengan pantasnya saya dan kawan serumah terus pulang selepas kelas. Kelas counseling septutnya pukul1.30. Kami yang keletihan berjalan kaki ke rumah tiba-tiba mendapat tahu kelas ada seperti biasa. Zupp!! Apa??? Kelas A (batch saya ada dua kelas, A dan B- saya kelas B) memberitahu test diadakan seperti biasa. Apabila terdapat kekeliruan seperti ini mula la nak contact sana, contact sini. Akhir sekali, kami pun decide untuk pergi kampus ambil test tersebut.

Dah siap ni. Tunggu Laily siap je. Tetiba, (banyak lak tetiba) kawan saya mendapat panggilan telefon, class cancel balik. Iskh hampeh tul ar ampa semua ni!! Rupa-rupanya lecturer marah sebab ramai tak datang. Dia sebenarnya suruh kawan sekelas saya berbincang dahulu dengan class-rep A baru decide betul-betul. Dahla ada mesyuarat penting pada pukul 2.30 tapi still sanggup datang untuk memberi kami test, kami lak buat hal. Dia dah malas nak bertolak-ansur dengan kami so dia suruh kami set date betul-betul. Ini tak, kawan saya buat keputusan sendiri. So dah menimbulkan kemarahan ramai orang. Kesian Mr.Abdullah. Kepada Mr.Abdullah B. Ismail, saya minta maaf banyak-banyak. Saya adalah mangsa keadaan. Sepatutnya kami stick je dengan date yang telah ditetapkan. Janganla banyak songeh haisyhh.... Be a good student next time.

No comments: