Saturday, September 26, 2009

Masa berkualiti bersama keluarga..


Ini keluarga saya..



Seronok giler masa parents cakap nak hantar saya dan adik balik ke tempat masing-masing. Kami bertolak awal pagi lebih kurang 3a.m. (hehe awal kan?) untuk mngelakkan kesesakan jalan raya. Tambahan pula, abang saya memang celik mata waktu malam (burung hantu la katakan). So, dari rumah sampai Gurun, abah drive then abang cik drive sampai Seremban. Kami tiba agak lewat kerana tersalah laluan di highway Seremban-KL. Disebabkan tidak mengejar masa jadi tak ada masalah untuk lambat tiba di Seremban. Lebih kurang pukul 11am kami tiba di Seremban. Saya menghilangkan penat dengan berehat dan tidur sekejap, then bangun mandi dan makan tengahari. Tiba-tiba, hati rasa nak balik Melaka segera so saya pun membuat keputusan untuk pulang ke Melaka pada petang itu juga dengan alasan banyak assignment yang perlu disiapkan. Memang banyak giler sebab cuti tak ingat dah nak buat semua assignment tu. (Excuse me, I nak raya ok motif sangat nak ingat assignment semua tu..)


Mak, abang dan adik-adik ikut menghantar saya balik Melaka kecuali abah. Sekali lagi saya telah menyusahkan semua orang akibat kelemahan saya mengingati jalan. Saya memang fail la bab-bab hafal jalan ni. Yela bukan drive pun kat sini. Kalau area Alor Star tu gue pro la beb... Perjalanan yang sepatutnya mengambil masa 1jam telah menjadi 2jam kerana kelemahan tersebut. Mak mencadangkan supaya kami pergi berjalan-jalan dahulu di sekitar Melaka sebelum menghantar ku pulang ke rumah. Tak banyak tempat yang boleh dikunjungi memandangkan hari telah lewat dan banyak tempat telah tutup. Lebih kurang 9p.m kami menikmati makan malam sebelum saya membawa mereka ke rumah sewa saya. Adik lelaki dan abang merehatkan badan dengan mandi dahulu. Mak terfikir untuk bermalam di rumah saya sahaja namun berubah fikiran sebab abah tertinggal di Seremban. HAHAHA.. Takpa lain kali mai lagi tau keluarga ku. Walau apapun, memang best la bila keluarga ada bersama walau dimana jua kita berada. Akhir sekali, I LOVE my FAMILY and I LOVE U too sayang...opps!


No comments: