Tuesday, September 15, 2009

Keseronokan Bershopping Mengakibatkan Kesakitan..

Sudah 2 minggu berturut-turut Nia turun ke Shah Alam kerana bosan di bumi Melaka ini. Cewah. Nia membuat keputusan yang tak pasti selama beberapa hari mahu ke Shah Alam atau tidak dan akhirnya keputusan di pihak Shah Alam. Yeyy bagi tepukan sikit. (Clap! Clap! Clap!) Saya tumpang Ayu yang juga ingin pulang ke rumahnya di Sg Buloh. Sampai Shah Alam lebih kurang pukul 12am (tak ingat la). Mengantuk sangat. Lepas je mandi terus bedebum tidur zzzzz... Keesokan harinya, saya teringin sangat nak ke SOGO sehingga si baik hati akhirnya melaksanakan impian tersebut. Ramai giler la orang! Tak tau nak gambarkan macam mana. Nasib kami parking kereta di AmCorp Mall dan menaiki lrt ke KL.


Bercerita tentang AmCorp Mall, saya nak sangat ke kedai artis Malaysia yang bernama Nora. Saya ada ter'view' website beliau, memandangkan si baik hati sangatlah baik, dia pun menunaikan hasrat saya itu. Indah khabar dari rupa. Kedai tersebut tak adalah best sangat biasa je. Yang ada poster besar-besaran beliau dan pekerja-pekerjanya. Walau bagaimanapun terdapat pelbagai jenis lauk yang boleh dipilih di kedai tersebut. Macam bestla. Disebabkan bulan puasa, kami pun tak dapat merasa masakan di kedai tersebut.


Dah sehari suntuk berjalan di KL. Keesokan harinya, saya pun bersiap-siap untuk pulang ke Melaka. Sebelum tu, keluar ke PAS and PKNS dulu untuk habiskan masa bersama. Tiba-tiba perut saya rasa sakit. Bila dah ok saya pun keluar la berhibur. Malang tidak berbau, tiba di PKNS, badan dah rasa pelik. Dah tak tahan sakit terus tak boleh jalan. Lebih malang lagi rasa nak muntah tiba-tiba. Si baik hati membawa saya pulang ke rumah. Sakit sangat sampai tak boleh bergerak. Bus ke Melaka adalah pada pukul 4.45pm. Macam mana ni? Boleh sembuh ke? Shiro mencadangkan supya saya pulang keesokan hari saja. Erm...tiket dah beli. Takpa cuba jual balik. Setelah beberapa minit sebelum ketibaan bus transnasional, saya berjaya jual tiket tersebut. Terus ke klinik Pakcik Faiz dan doktor memberitahu saya terkena keracunan makanan. Dapat MC sehari je. Ingat dapatla terus sampai rabu so boleh balik KEDAH awal sikit hehehe.. Saya pun ponteng kelas sehari dan pulang ke Melaka pada hari Isnin.
Ni pun satu hal. Memandangkan sudah terlepas bus Transnasional, so saya pun membeli tiket bua Holiday City. Sejam menunggu baru bus tiba. Memang bengang gak ar sebab bus sepatutnya bertolak tepat pada masa kalau lambat pun sepatutnya beberapa minit je ni sampai 1jam! Hampeh tul. Apa-apapun saya telah selamat pulang ke rumah dah selamat tiba di Melaka. Thanks kawan-kawan yang telah meluangkan masa bersama saya.

No comments: