Saturday, January 30, 2010

Masa berkualiti bersama roomate...=D

Hari ni saya cuti. Yeay sengaja cuti sebab nak pergi bercuti! Setelah berfikir dan mengalah itu ini, akhirnya kami decide ke A famosa Water World sebagai pengalaman bagpackers kali pertama. Kami merancang untuk bertolak pada pukul 8.00a.m. namun disebabkan kemalasan saya dan roomate waktu 8.00a.m. diinjak ke 10.00a.m. iskh2.. Kami ke terminal bus untuk menaiki bas ke Alor Gajah (A famosa waterworld terletak di Alor Gajah). Dengan penuh yakin kami pun tiba di sana sebelum menunggu bas untuk ke Waterworld. Orang kata malu bertanya sesat jalan so sebab taknak sesat, saya pun bertanyala pada akak kedai baju di stesen bas Alor Gajah tu pasal bas nak ke waterworld Akak tu jawab bas ke sana jarang ada kena naik teksi. Pulak dah? Eh kitaorang berlima ok mana boleh naik teksi berlima. Satu teksi rm20 untuk jarak yang lebih kurang 15 minit. Mahal tau! Setelah berfikir, roomate saya cakap tukar plan la. Ikut plan kedua. (Kawan-kawan, kita mesti ada banyak plan ok kalau nak buat sesuatu supaya kalau plan 1 tak jadi, at least ada backup so takdala jadi kelam kabut. Roomate saya nak sangat pergi Taman Mini Malaysia di Ayer Keroh yang mana saya pernah pergi dulu. (Saya ni memang kaki jalan so banyak dah tempat yang saya explore). Tetiba Faiz(salah seorang yang ikut bagpackers ni), memberi idea untuk pinjam kereta pakcik dia yang tinggal dekat Alor Gajah tu. Setelah mendapat permission dari pakciknya, kami pun pergi la ambil kereta tersebut. Pakcik dan makcik dia takda sebab pergi kerja jadi ambil je kereta tersebut terus blah. Hampeh kan? Habis nak tunggu pakcik dia balik alamatnya pukul7 malam ler.. Kami pun terus ke A famosa Waterworld yang dipandu oleh saya. Laju okek! Akhirnya kami berjaya tiba walaupun satu A famosa tu kami pusing sebab tak jumpa pintu masuk dia. Nasib tak parking kat hotel yang kami jumpa mula-mula, tak naik bas or teksi kalau tak jauh beb nak jalan masuk. Ko tak percaya nasib ler. Lebih kurang 1 jam kot perjalanan nak masuk, tu pun kalau tak sesat. Dah masuk weh tiket RM40 okeh including food+drink. Kami memutuskan untuk makan dulu sebelum bermain air. Sewa pelambung Rm10 each. Kami main dari kul3-5p.m. Saya ni tak tahan sangat main air lama-lama cepat bosan kot. Dah bermandi-manda dari glide yang rendah sampai yang tinggi kami main. Pastu saya pun cakap, "Jom naik, bosanla. Kita tukar baju and bergambar lak nak?" Bila yang lain-lain setuju, kami pun naik. Sempatla try lagi glide-glide yang pernah kami naik sebelum tu. Dah penat sangat, kami pun balik. Around 7.00p.m. kami naik bas ke Melaka Central. Sebelum tu gi pasar malam dulu kat Alor Gajah. Sampai rumah dah pukul 8.30p.m. Mengantuk sangat, perancangan nak ke jonker walk ditunda keesokan harinya. We have such a great time today! Next week maybe ke Taman Mini Malaysia untuk memenuhi impian Dilah. Tungguuuuuu...
Ok pic untuk trip kami hari ini:

With Faiz and His GF



With Dilah my roomate


No comments: