Wednesday, January 20, 2010

Holiday in Singapore..

Last 2 weeks, I went to Singapore for a short holiday. Pergi 2 hari je 8-10/1. Actually we (my friend and I) had planned to go there, however, we had not decided yet when to go there. Sekejap-sekejap cakap nak pergi 8hb, then tukar pulak ke 15hb. Ada gak kami plan nak pergi 22hb. Akhir sekali, kami pun sebulat suara jadi ke sana pada 8hb/1. This was because her sister-in-law wanted to go together. Saya sangat-sangat berterima kasih kepada kawan saya Ila kerana telah memudahkan perjalanan kami di sana. Kakak ipar Ila ada seorang kawan yang bekerja di Singapura dan kami telah menginap di rumah beliau sepanjang kami berada di sana. Bukan itu saja, beliau juga telah menjemput kami di Johor Bharu ke Singapura dan menyediakan segala kelengkapan sepanjang kami berada di sana. Bayangkanla sampaikan duit makan dan perjalanan kami pun dia yang support. Beruntungnya kami! Duit yang kami bawa hanya digunakan untuk shopping sahaja. Membeli-belah di sana memang murah namun begitu, saya masih rasa di Malaysia lebih seronok untuk membeli belah dan bersuka ria. Banyak tempat yang telah kami kunjungi di sana seperti Pusat membeli-belah Vivo City, Sentosa Island, Triple Tower yang dalam pembinaan dan Mustafa Centre.

Pose budget

Pengalaman yang dapat dilupakan adalah masuk Singapura sebanyak 2 kali untuk 3 hari di sana. Kami masuk Singapura pada mulanya 8hb. Keesokan harinya, kami balik Jb untuk menyambut kelahiran ibu kawan saya. Kemudian pada malam itu juga jam 12 tgh/mlm kami kembali ke Singapura. Rasa macam hebat giler dapat keluar masuk Singapura setiap hari. HAHAHA. Terima kasih banyak-banyak buat Kakak ipar Ila dan sahabatnya. Next time kalau tempat saya, pasti saya akan layan akak semua dengan baik sekali. Sampai di sini dulu.
Next vacation: Kota Kinabalu & Kuching

Bersama cucu lion (ok I admit I sangat pendek!)

With friend Ila


From back: Sis-Zakiah, Ila n I

No comments: