Sunday, December 19, 2010

Ramainya perempuan..

Cuba tengok dalam keluarga anda ramai lelaki ke perempuan? Family serta saudara mara saya memang ramai perempuan. Sebelah mak ke abah ke semua anak perempuan ramai. Kebanyakan makcik dan pakcik even sepupu anak sulung mesti perempuan. Cuma mak saya, maklong dan seorang sepupu saya saja yang melahirkan anak sulung lelaki. Itupun sepupu saya anak sulung je lelaki dan yang lain-lain semua perempuan. Hmm..Maklang saya pulak anak sulung perempuan dan 3 lagi lelaki. Yang lain-lain kebanyakannya mempunyai seorang anak lelaki dan anak-anak yang lain semua perempuan. Jadi sebelah family saya memang ramai perempuan sama ada yang dah berkahwin, belum berkahwin dan masih budak. Saya? Taktaula..Tapi saya suka anak sulung lelaki sebab dia akan menjadi ketua keluarga yang akan membimbing adik-adiknya. Eceh dah berangan okies walaupun belum berkahwin.. Anyway, biar anak seorang pun janji jadi orang berguna kan?

Kepak-kepak kebung-kebung

No comments: