Friday, July 16, 2010

1 month as a teacher..

Sedar tak sedar, dah sebulan saya bergelar guru pelatih Bahasa Inggeris. Banyak sangat pengalaman yang saya dapat. Seronok juga rupanya jadi cikgu ni hehehe.. Tapi perkara yang paling saya tak suka sekali bila saya jatuh sakit di sekolah. Punyalah berkobar-kobar nak ajar budak, sekali sakit! Sakit kepala la, sakit perut la, sakit tekak la..Hari ni saya kehilangan suara. Nak cakap sangat susah! Bytheway, I'm a talkactive girl okay~

Sekarang ni tekak rasa sangat sakit dan perit. Macam cedera+bengkak. Nak telan makanan pun susah. Nak cakap pula orang tak faham. Apa puncanya? Menjerit dalam kelas ke? Erm..cikgu kan biasala..tapi sebenarnya sehari sebelum kehilangan suara, saya dah demam. Kepala asyik berdenyut-denyut je. Tekak perit, perut pula macam ada jarum duk menyucuk-nyucuk. Nasib semua tu dah hilang tinggal suara je belum okay. Perit jugala rasanya.

Harap-harap sembuhla sebelum P&P. Next week exam so takyah mengajar.
p/s: Macam manala keadaan kalau dah 3 bulan mengajar nanti??=D

No comments: