Saturday, October 17, 2009

Keganasan Rumahtangga..

Kenapakah topic ini dibicarakan?Adakah Nia nak kahwin?Mestila nak tapi bukan sekarangla. (gatal ar tu tetiba nak kawin..) Semua wanita pasti mengharapkan satu perkahwinan yang bahagia tanpa sebarang kepahitan terutama keganasan rumah tangga. Takut la kalau dapat suami/isteri yang panas baran, kaki pukul or pemalas. Tak pun yang suka membuat perangai or mencari pasal. Saya sanggup membujang kalau dapat lelaki yang macam ni. Semoga tuhan melindungi diriku dari manusia-manusia sebegini. Apakah persepsi anda tentang keganasan rumah tangga? Buat masa sekarang saya ada kenangan sendiri tentang keganasan rumah tangga. Kahkahkah *sign* tak mahu kongsi. Siapa yang tahu cepat ketawa sekarang! Untung sangat bagi wanita-wanita di luar sana yang dijodohkan dengan seorang lelaki yang budiman dan tahu menjaga wanita sebaik-baik diri mereka dan diangkat seperti bidadari syurga. Suami kepada Shasha bekas kumpulan ELITE pernah berkata, "isteri adalah ibu kepada anak-anakmu, jadi sayangilah dia seperti kamu menyayangi ibumu dan peliharalah dia seperti kamu pelihara syurgamu". Sweet kan kata-kata tersebut? Shasha yang mendengar hanya tersenyum. Mesti dalam hati berbunga riang tak terkira. Doa saya, semoga Allah memberi jodoh yang dapat menyayangi saya dan membimbing saya ke jalan yang diredhai-Nya.

No comments: