Thursday, October 8, 2009

Gadis Pizza..

Bukan Gadis Melayu k? Eh gadis Melayu juga tapi bukan dalam rancangan realiti tu tapi ini kehidupan realiti. Lebih berterus terang, sudah hampir 2 minggu saya bergelar gadis pizza. Baru je balik dari kerja sejam yang lalu, nasib hari ini kurang pelanggan so takdela penat sangat. Actually kerja yang saya buat sekarang ni takla memenatkan cuma kalau hari minggu ni penatla sikit sebab pelanggan ramai. Tambah pula kalau shift time closing (tutup kedai), mau nak berhenti kerja sekarang juga letihnya. Sebagai pelajar, mungkin agak tertekan kerana saya terpaksa bijak menguruskan masa. Kalau tak , tunggang langgang jadinya. Parents akan cakap, "Berhenti kerja dan jangan kerja sehingga tamat belajar!" Erm,, kalau ikutkan hati memangla taknak kerja tapi kerana saya tidak bijak menguruskan wang jadi saya terpaksa bertanggungjawab terhadap diri sendiri. Terpaksa merungut sendiri dalam hati. Nasib badan la kan. Dari usia sehari sehingga 22 tahun mak abah yang tanggung, takkan nak kena tanggung lagi? Tak. Baik mak abah, kakak janji takkan minta walau 1 sen pun lagi, tapi kalau nak pinjam boleh? =)
Pekerja-pekerja di Pizza Hut dari manager sehinggala staf bawahan sangat baik dan mudah memberi kerjasama. Takda masalah berkaitan sombong or suka arah-arah. Kami dah macam 1 family. Setiap orang akan membuat benda yang sama kecuali memasak. Hanya yang dilatih menjadi tukang masak akan membuat kerja memasak. Cashier juga diberikan kepada mereka yang terlatih sahaja agar takda masalah kekurangan duit. Ini merupakan kali pertama saya bekerja di restoran segera. So kepada sesiapa yang menyimpan hasrat untuk bekerja part-time or full-time di restoran segera, pilihla pizza hut hehehe..

No comments: