Monday, August 31, 2009

Future Plan..

It's been so long I didn't post my blog. My bad. Sebenarnya bukan malas atau tak ada masa tapi disebabkan ada masalah dengan streamyx rumah so tak boleh online. Nak tau masalah apa ke? Hmm.. Masalh bil la. Selama ni saya dan kawan-kawan bukan main seronok lagi bayar bil murah setiap bulan. Selepas setengah tahun, wireless kami tak boleh connect so saya pelik la. Why? So someone asked me to call 100. Bila telefon je baru tahu rupanya bil kitaorang dah tertunggak sebanyak RM500 mak aii banyaknya!!!!! So kami pun bahagi la sama banyak tapi saya dahulu kan duit sebab kawan-kawan yang lain ada masalah sikit. Salah faham berlaku kerana bil tu telah dihantar ke rumah sewa yang lama. TM tidak update kami punya new address so masa membayar bil tu kami pun terus la tukar alamat baru sekarang. Dah faham reason napa saya dah lama tak tulis blog? Bagus.

Berbalik kepada tajuk hari ini future plan, saya dah merancang masa depan saya untuk 5 tahun akan datang. Memandangkan saya pemegang biasiswa SLTP yang mengkehendakkan saya bekerja sebagai tenaga pengajar di politeknik atau kolej komuniti selepas belajar, saya akan berkhidmat dahulu selama 4 hingga 5 tahun mengikut kontrak. Selepas saya bebas, saya berimpian untuk bekerja di Brunei atau Australia. One of my lecturers said, bekerja di Brunei menjanjikan bayaran yang lumayan memandangkan beliau pernah mendapat tawaran di sana. Apa yang ditawarkan oleh pihak Brunei kepada pensyarah saya?
1) Gaji sebulan hampir RM15 000
2) Subsidi untuk petrol kereta
3) Subsidi rumah (kemudahan untuk menyewa atau membeli rumah)
4) Memberi bantuan biasiswa kepada anak-anak yang ingin melanjutkan pengajian ke mana-mana negara yang ingin diikuti (aku nak hantar anak belajar ke negara Eropah la hehehe).

Can you imagine how exciting working there? Pasal bekerja di Australia tu sebenarnya masa saya baru balik dari Bali semester lepas, seorang Australian guy pernah menyarankan kepada saya untuk bekerja di sana kerana gaji yang ditawarkan agak tinggi berbanding pekerjaan yang lain. Sebenarnya, meneroka di tempat-tempat orang ini memberi banyak pengalaman gembira dan sedih. (ceh macam dah pernah pergi ja).. Asalkan kita tidak lupa agama dan tatasusila kita.

Walau bagaimanapun, semoga apa yang saya impikan akan menjadi kenyataan dan semoga insan-insan yang menyayangi saya memahami dan merestui impian ini.

No comments: