Friday, June 12, 2009

Shopping

is my hobby. Bila ada duit la. Kalau tak ada duit jadi window shopping je.. Orang perempuan ini tak ada kerja lain ke selain shopping?? Hey siapa kata? Lain orang, lainla ragamnya. STOP IT.

Semalam keluar shopping dengan mak. Beli baju raya je. Maklumla kalau dah dekat-dekat raya nanti tak ada pulak orang nak buat. Baju yang beli siap tak sedap pakai. Cerewet tul! Sungguhla.. Tak percaya pergila survey berapa orang yang suka beli baju raya yang sudah siap dan berapa orang yang suka tempah. Tak disangka-sangka kami memilih tema merah, pink mix purple. Baju raya adik berwarna merah, emak merah purple dan saya pink purple. Let me repeat they are mixed. Saya bergegas pulang sebab nak tengok cerita MATAHARI episod akhir. Arianna akhirnya dijatuhi hukuman mati akibat membunuh orang. Ia sebuah cerita yang sangat menarik, lain daripada yang lain. Penonton akan merasa benci, sakit hati dan kasihan kepada watak-watak tertentu. Wah jadi pengulas pulak Nia ni.

Sambung balik cerita shopping tadi. Actually baju raya Nia warna pink dah hantar kepada tukang jahit untuk dibuat baju kurung. Tapi ada lagi satu baju yang Nia beli masa di Bali belum hantar. Tailor dekat rumah tak nak buat baju selain baju kurung. Lagipun Nia nak la juga melaram masa hari raya nanti so kain jarang dan nipis tu dibeli untuk dibuat baju fesyen. Nak jahit manik-manik dan dialas dengan kain chiffon tebal agar tidak menampakkan susuk tubuh. Nia pernah membaca sebuah buku tentang wanita sekarang walaupun berbaju namun masih telanjang. Di mana maksudnya wanita yang memakai pakaian jarang umpama telanjang. Hati teringin membeli sepasang lagi baju cotton berbunga kecil seperti kain untuk membuat baju Kedah (Ikut fesyen la kononnya), namun membatalkan niat. (Yela tailor mana pula yang akan buat baju tu?Ishk ishk)

Tadi balik kampung di Sik. Kali pertama balik kampung setelah lebih sebulan bercuti. Nia, ko kan kena baca buku Dr. David. Dah baca buku belum? WHAT? BUKU? Nama pun cuti so mana ada masa nak baca buku pelajaran. Kacau mood betul la. Dah arr malas nak menulis lagi. Chow.

No comments: