Tuesday, November 3, 2009

Sakit yang tak dapat dibendung....

Semalam saya jatuh sakit yang amat sangat! Tak tertahan rasanya tapi nak buat macam mana kena juga atasi seorang diri. Nak telan ubat pun perut dah tak mahu terima. Mesti muntah balik so apakan daya. Lebih kurang pukul6 pagi baru boleh lelapkan mata kemudian pukul 9pagi terpaksa bangun untuk pergi kerja. Saya cuba sms kawan dan pengurus tempat kerja saya untuk pengecualian kerja namun manager call suruh datang kerana tak ada pekerja pada pagi ini. Memandangkan saya masih belum pulih sepenuhnya, saya memberitahu akan lambat sedikit. Nasib baik Amri, kawan sekelas mahu menghantar saya ke tempat kerja. TERIMA KASIH AMRI! Kami lunch dahulu sebelum saya masuk kerja. Wajah yang tidak bermaya terpaksa juga mempamerkan senyuman walaupun ianya palsu untuk keselesaan pelanggan. Ingatkan saya sorang je tidak sihat pada hari ini, rupa-rupanya seorang lagi pekerja pun tidak sihat. Muka pucat lesi namun digagahi juga datang bekerja. Nasib baik customer tak berapa ramai, so kami tak adalah terkejar-kejar sangat nak hantar menu. Lebih kurang pukul 3, pekerja dah semakin ramai jadi saya bolehla curi tulang sedikit. Lagipun mereka dah diberitahu tentang masalah kesihatan saya. Pukul 7pm, saya sudah tamat bekerja AMRI juga yang jemput memandangkan hari hujan. TERIMA KASIH sekali lagi AMRI! Harapan saya semoga kesakitan ini akan sembuh secepatnya dan tidak lagi mengganggu fikiran dan perasaan saya.

No comments: