Monday, November 2, 2009

Done with 1st paper..

Yeay,, harini sudah selesai aku menjawab 1 paper final iaitu "school counseling". Paper ni actually tak ada kaitan sangat dengan subject aku tapi as minor subject and carries 3 credit hours so penting la juga untuk up kan pointer. Paper tadi takla susah sangat namun aku tetap aku yang mana memang tak suka score time final. Jawab ikut suka hati dan semestinya boleh menghancurkan pointer kahkahkah. Apa benda yang aku baca dengan yang aku jawab entah. Takpelah,, menurut pakar motivasi, apabila kita selesai menjawab peperiksaan, janganlah kita mengingati perkara yang sudah lepas, lebih baik fikirkan perkara yang akan datang. Ada lagi 2 paper akan menyusul. Paper seterusnya pada 9hb.11 dan paper terakhir 13hb.11. Aku masih belum decide lagi nak balik Kedah berapa hb memandangkan komitmen kerja yang ada. Bayangkan selepas je selesai peperiksaan tadi, manager suruh aku masuk kerja. Orang lain semua nak self-reward, aku je yang terpaksa pergi kerja. Kerja memangla bukan keutamaan bagi pelajar seperti aku, tapi apabila kita sudah mendapat kepercayaan orang dan terikat dengan sesuatu, kita harus melaksanakan tanggung jawab yang diberikan. Esok, Dr. David mahu kami menghantar re-do journal proposal yang sepatutnya dihantar minggu lepas, tapi aku tak mahu re-do dan biar jela journal haritu. Malas nak buat semula sebab aku akan menghantar perkara yang sama juga hihihihi.....

No comments: