Saturday, May 7, 2011

Saya peminjam yang ingkar???

Memandangkan percutian ke Bangkok sudah semakin dekat, saya pun terfikir untuk check status di imigresen. Manala tau kan..tengah-tengah excited tiba-tiba...So, just now saya pun buka la laman web ptptn untuk semak status memandangkan abang saya dulu pernah disenarai hitam dan menyebabkan dia tak dapat ke Brunei. Dalam hati takdela fikir apa-apa. Suddenly, i found out that my name dalam senarai hitam imigrasen..!!! Owh my GOD!!! Saya pun apa lagi terus la call pihak ptptn gelabah beb!!! Dorang advise buat surat rayuan and fax. Nanti pihak yang terlibat akan berbincang untuk menarik balik nama saya dengan syarat-syarat tertentu.

Kenapa kena blacklist walaupun baru habis belajar??Okay, actually saya dulu pernah membuat pinjaman ptptn before applied for the scholarship. Bila dah dapat, i stop to use the loan. Yela, karang tak pasal-pasal hutang berlambak-lambak. Pinjaman tu takdela banyak sangat tapi I still do not afford to pay back in full. Tak keja lagi kan camna nak bayar?? Masalahnya sekarang ni, bila nak stop ptptn kena bayar balik semua wang pinjaman tersebut or else buat surat penangguhan.

Surat penangguhan tu actually dah buat, tapi tak dapat jawapan means dia tak proceed. Sebelum memang pernah dapat surat dari peguam semua and dah call tanya. Tapi masih tak settle. Geram jugala dengan pihak ptptn ni, dah orang belum bekerja camna nak bayar kan??Pergi luar negara tu bukan pakai duit yang banyak pun. Setakat 2 3 ribu, mana cukup nak bayar ptptn kan??Minggu depan, i'll try to settle it down and tengokla camna..Harap-harap perkara ni akan selesai dengan segera agar tiket yang sudah dibeli tidak burn camtu ja..sobsobsob..T____T"

No comments: